Een terugblik op een succesvolle gebruikerstraining in Oedelem.

Tijdens de jaarlijkse gebruikerstraining ontvingen meer dan 300 eindgebruikers van New Holland uitleg over de specifieke toepassingen van hun nieuwe tractor die zij afgelopen jaar hebben aangeschaft. De chauffeurs kregen een theoretische en praktische uitleg over de Auto Command™ of Dynamic Command™ transmissie, en/of volgden een sessie over hun GPS systeem. Voor het praktijkgedeelte van de training stonden er tractoren klaar met verschillende werktuigen, waar de cursisten de theorie in de praktijk konden gaan brengen. Geniet met ons mee van de video!

Video PlattelandsTV: een warme winterzon, een staalblauwe hemel en daaronder de laatste nieuwe T6 en T7 tractoren van New Holland. Het zijn de ingrediënten voor een geslaagde experience day in het West-Vlaamse Oedelem.

 

Klanttevredenheid is een belangrijke pijler in de bedrijfsvoering van New Holland Agriculture. Daarom streeft het bedrijf naar een persoonlijke aanpak als het op after sales aankomt. Hiervoor organiseert New Holland voor bestaande klanten een aantal gebruikerstrainingen zoals vandaag op Hof Ter Linde.

 

“Zoals elk jaar organiseren we vlak voor de start van de voorjaarswerkzaamheden een gebruikerstraining voor klanten die onlangs een nieuwe tractor hebben gekocht. We organiseren die dagen samen met onze New Holland dealers en specifiek voor klanten die een tractor hebben gekocht met een precisielandbouwtoepassing of met een Auto CommandTM variabele transmissie of met de Dynamic CommandTM transmissie. Dat is de versnellingsbak met dubbele koppeling die we vorig jaar hebben gelanceerd”.

 

De klanten worden een halve dag ondergedompeld in alle technische aspecten van hun tractor. Van alle opties van hun GPS tot de kleinste details van hun tractor. Alles komt uitgebreid aan bod, want niet elke koper kent elk knopje of snufje in zijn machine. Daar moet zo’n experience day, met bijhorende netwerklunch, verandering in brengen. Na de theorie kunnen ze de opgedane kennis omzetten in de praktijk. Zo krijgen klanten meer voeling met hun tractor.

 

“Dus we hebben gezien dat er klanten zijn die reeds 6 jaar met de Auto CommandTM transmissie rijden en dat er toch nog bedieningsknopjes zijn die voor hen nog niet waren gekend. Die mensen komen om die laatste knopjes te ontdekken, maar er komen dus ook mensen die volledig nieuw zijn. Mensen die nog geen ervaring hebben met die Auto CommandTM ​​​​​gaan we stap voor stap door het bedieningspaneel begeleiden”.

 

Deze demodagen worden gewaardeerd door klanten van over heel Vlaanderen. Dat blijkt uit de aanwezigheid van Leo, een landbouwer, die helemaal uit Sint-Katelijne-Waver is afgezakt. “Het is een uur en een kwartiertje rijden, maar we hebben onze tractor nu bijna anderhalf jaar en we weten er wel heel veel van, maar er zijn nog altijd stukjes waarvan je nog altijd niet weet hoe die werken. Nu zeggen ze toch nog zaken die we nog niet wisten. Daarvoor is het heel erg interessant om een dag naar hier te komen.” En die kleine ontdekkingen zorgen in de praktijk soms voor een groot verschil.

 

“Dat ik zuiniger kan rijden met een tractor, heel belangrijk. Dat kan gewoon door aan een klein knopje te draaien en dat wist ik nog niet. Voor de rest was ik behoorlijk goed mee. Ik had mijn boek goed gelezen en onze dealer had alles goed uitgelegd, dus ik wist alles redelijk goed.”

 

Precisielandbouw is de toekomst. New Holland maakt er een punt van dat klanten optimaal gebruik kunnen maken van hun GPS-systemen. Net zoals bij de verschillende transmissies. “Vandaag de dag worden er steeds meer GPS-systemen ‘af fabriek’ op onze tractoren verkocht, waarbij we met behulp van correctiesignalen op RTK op 2 cm nauwkeurig netjes en recht kunnen rijden. Dat vergt enige training om AB-lijnen aan te maken, bochten op te nemen, percelen op te nemen en al dat soort zaken. Op die manier proberen we onze klanten zo goed mogelijk te trainen zodat ze het aankomende voorjaar perfect van start kunnen gaan.”

 

De hele middag is het een op- en aanrijden van azuurblauwe landbouwmachines waarbij de aanwezigen in de cabine persoonlijk worden begeleid door medewerkers van New Holland. De lachende gezichten geven blijk van een geslaagde dag. “Dat is zoals met elk technisch product dat je aankoopt. Je gaat ermee aan de slag. Je gebruikt heel wat functies, maar heel wat functies ga je vanuit je routine niet gaan gebruiken. Daar nemen we vandaag de tijd voor om het allemaal eens goed uit te leggen welk knopje voor wat dient zodat ze er het maximale kunnen uithalen.”

 

Wil je zelf ook het maximale uit je nieuwe trekker halen? Kom dan volgend jaar zekers langs!